måndag 19 maj 2014

Nu är vi halvvägs in i stegtävlingen!!

Nu har halva tävlingen gått och det är faktiskt kul. Totalt 5876 personer deltar och det finns 867 lag.


tappa.se landskapen
Plats 2326 av 3794 efter 2 dagars tävlande. 
Efter 2 dagar var jag på plats 2326 av 3794 deltagare. 61,31% har ett genomsnitt som är lite färre steg än vad jag hinner ta på vanliga dagar. ....men det tål att påpekas att många av deltagarna inte har lagt in några steg alla ännu.

Vissa dagar undrar man om stegmätaren fungerar, och det finns dagar då man bara vill dra en filt över sig, men det är bara att ta sig i kragen och gå ut och gå. (Eller springa med tvätten.)

Vi har speciellt en i vårt lag som är så otroligt duktig, cyklar långt, simmar, rider mm mm. jag är så imponerad av hennes energi. Hon gick i mål redan i fredags. Själv har jag hunnit gå 63% av sträckan man ska hinna gå på dessa 6 veckor.  

Landskampen, tappa.se
Första veckan i stegtävlingen


Landskampen, tappa.se
Andra veckan i stegtävlingen
Andra veckan syntes det att jag VABade, men min räddning den 10 maj blev dotterns nya hopprep. Jag var visst duktig på att hoppa. 5 min då och då så svusch blev det massvis med steg.

Landskampen, tappa.se
Tredje veckan i stegtävlingen