onsdag 9 juli 2014

International Street Market och engelsk fudge

Vilka härliga dofter av mat. Spansk mat, thailänsk mat, grekisk mat, ungersk mat, engelska bakverk, turkisk konfekt, oj oj oj. Tur att det var lunchtider. Man blir ju helt förvirrad av få mycket gott.
 
Helst av allt skulle jag vilja ha ca 1,3 dl mat från alla marknadsstånd... ok för att det hade blivit 1,5 liter mat men oj vad gott det hade varit. Efter stor beslutsångest i den 28 gradiga värmen blev det seafood paella. Räkor hade jag förstått att det var i den, musslor borde jag ha räknat ut, bläckfiskringar var ett + men små babybläckfiskar var lite creapy.... men gott. 
 
Sen fanns där ett marknadsstånd med fyllt med Engelsk fugde. Aldrig smakat riktig fudge så jag köpte 7 st bitar. De kostade 139 kr!! Hugeda mig vad dyrt! Eftersom de var så stora delade vi den till många små istället, mycket mer paktiskt. Nu har vi fugde i flera dagar. 
 


International Street Market, Internationell Matfestival i Hässleholm, 2014. Hässleholm. Sösdala
Engelsk fudge

International Street Market, Internationell Matfestival i Hässleholm, 2014. Hässleholm. Sösdala
Fudgen var enorm.
Köpte 7 stycken och delade i lite mer behändiga bitar.
Nu är eftermiddagsfikat räddat.

"Mitt i Hässleholm gästar en internationell matmarknad oss från onsdag den 9 till lördag den 12.

På marknaden finnas mat från värdens alla hörn. Du kan äta färdig mat på marknaden eller köpa med dig råvaror hem. Här finns allt från tyska korvar till italienska sötsaker men också paella från Spanien och känguruburgare från Australien. Du hittar också ostar från flera länder, Holland, Frankrike och England bl a.

Marknaden hittar du på Stortorget och Första Avenyn från 10.00 – 18.00 onsdag – fredag och på lördag från 10.00 – 14.00."  http://www.hesslecity.se/