tisdag 8 juli 2014

Kvällspromenad, hallon och kantareller

På väg hem från jobbet. Klackskorna är avsparkade och jympaskorna på. De matchar inte klänningen. Juicen är framplockad. 40 minuters rask promenad hem i ljummen sommarvärme.
 
Pausade lite. Gluffsade i mig himmelskt söta smultron och hallon när jag plötsligt ser skogens guld. Jag sitter mitt bland kantareller. Man ska visst inte ha för bråttom.
Sösdala, Friskvård, promenad
Att gå 3,5 km i klackskor är inte jätte mysigt.
Då har jag hellre gympaskor som ser vrålfula ut ihop med klänningen.
Sösdala, Friskvård, promenad
Man ska dricka mycket.
Sösdala, Friskvård, promenad
Kvällshimmeln är så vacker
Sösdala, Friskvård, promenad, smultron
Jätte goda smultron
Sösdala, Friskvård, promenad, kantarell, kantareller
De låg så öppet att det nästan var svårt att se dem
Sösdala, Friskvård, promenad, kantarell, kantareller, skogen
Kantareller är mums mums
Sösdala, Friskvård, promenad, hallon
Hallon
Ett litet getingbo (eller bibo?)
Det kliade lite i fingrarna. Ville knacka på det men jag var rädd att någon skulle vara hemma. Och det var tur att jag inte knackade på för det kom ett bi flugandes och kröp in.