måndag 19 januari 2015

Rea rea rea och en gnagande känsla

Idag på lunchen gick jag inom några av klädesaffärerna för att kolla om det fanns något på deras REA-avdelningar. Där fanns ganska mycket olika kläder både till vardag och fest, och mycket av det var ganska billigt. Men ju mer jag tittade ju mer gnagde det i mig, och jag mådde nästan lite illa. Behöver jag verkligen köpa kläder?? I ett par dagar har jag funderat på att ta tag i mina klädesgarderober och rensa. Just nu verkar kläderna mest inknödda, och jag har ingen riktig koll på vad som finns där. Passar det? Ska något sys om?

 
Varför ska vi bara köpa, köpa, köpa? Jag tycker absolut inte att det är något fel på att handla på rea, tvärt om. Kan man handla till bra pris så är det suveränt. Köpte härom veckan helt nya skor till barnen för halva reapriset, 25 kr paret. Men det är en riktigt dålig ursäkt att handla bara för att det är billigt.
 
Nej minsann här ska inte handlas några kläder till mig förrän jag har ordentlig koll på vad jag har och vad jag egentligen behöver.