fredag 1 januari 2016

Föreningar, företag och kommunala instanser utan tydlig information...

Ursäkta men nu kommer ett riktigt gnällinlägg men jag måste kräka av mig lite. Just nu sitter jag och håller på med inlägget Januari i Sösdala och det är jätte frustrerande.

Vissa föreningar, kommunala instanser och företag använder sig inte av hemsidor så mycket som jag tycker borde vara en självklarhet. Eller är era föreningar bara en grupp bekanta som träffas för inbördes beundran?

Avvikande öppettider, att aktiviteterna äger rum den tiden, på den platsen, från och med det datumet - till det datumet, ev kostnad, borde vara obligatorisk för att man ens ska få ha tillstånd att vara en förening. En liten lapp på era dörrar är något man tar till om det råkat bli vinterkräksjuka och ingen har tillgång att lägga ut informationen på hemsidan.

Vi har många bra föreningar och några av dem har en medelålder som är ganska hög. Om tanken är att de ska finnas kvar om några år måste ni få in lite yngre medlemmar. Ibland bläddrar jag igenom lokaltidningen på jobbet och ser att det varit något evenemang, att de delat ut stipendier eller att något annat roligt hänt. Men på deras hemsidor står ... ingenting. Jag ser ju att ni klarar av att ha facebookprofiler och "rensa" bort obekväma frågor på era hemsidor. Hur kommer det sig då att ni inte klarar av att lägga ut era aktiviteter, berättaraftnar eller att ni har juluppehåll?

Information är svårt, men det är A och O.

Det här är inte unikt för vårt samhälle, nej dålig information är något som genomsyrar väldigt många verksamheter. Oj vilket gnällinlägg detta blev men jag är faktiskt otroligt frustrerad. Hur ska omvärlden, de i vår egna kommun, de i vårt lilla samhälle veta hur många härliga aktiviteter som finns om informationen inte når ut???