lördag 23 januari 2016

Sjuk, men vill ändå ut i naturen

 
 
Huvudet känns tungt och kroppen öm. Vi har 23 grader inne men trots dubbla lager kläder fryser jag.
Feber? Nej.
Frisk? Troligen inte.

Även om jag inte är riktigt kry var vi bara tvungna att gå ut en runda idag. (Enligt SMHI ska det bli plusgrader i veckan och då kommer troligen den mesta snön att försvinna.)

Att få njuta av naturen får mig i stort sett alltid att må bättre.
Det är verkligen som balsam för själen.

Rådjuret på åkern skrapade med klövarna för att få fram gräset under snön. Den är nog hungrig för den tittar inte upp fast barnen leker och hojtar. Minst 10 minuter stod vi och tittade innan den började bry sig att vi var där.

Barnen sprang under träden och drog i grenarna för att snön skulle falla ner över dem. Gjorde snöänglar och gissade vilket djur som gjort vilket spår. Svårast var det när det plötsligt kom ett spår gjort av motionsstavar *haha*. Annars hade de bra koll.

Ett av de vackra stora spåren tillhörde älgen som alla i familjen (utom jag) sett ett par gånger närmsta tiden. (Ja lite avundsjuk är jag nog.)

Dags att sova. Förhoppningsvis blir det en mycket piggare dag i morgon. Ta hand om er och krama era nära och kära.